missmk

Live your life before someone else does

Det åskar varje dag nuförtiden..

Publicerad 2013-08-14 18:43:00 i Allmänt,


Är ledig idag och imorgon. Sitter inne i soffan och kurar. Det åskar varje dag nuförtiden. Det var längesen jag tog en lång promenad nu vilket jag känner inombords. Mår inte sådär fantastiskt som jag gjorde i början av sommaren. Fan att man måste hålla igång hela tiden. Varför kan man inte bara köra på i 3 månader som jag har gjort och sen håller sig kroppen och själen i trim för all framtid sen. :)
 
Men jag gillar inte att vara ute när åskan går. Jag är en av dom som får ont i huvudet och känner mig konstig när jag ser en blixt. Det knäpper liksom till i huvudet. Svårt att förklara men det har väl att göra med att blixten har en sådan kraft. Sen har jag blivit skrämd av åskan när jag var liten.

Mamma har berättat att jag satt på ett bord en gång när åskan gick. När det blixtrade till och small samtidigt blev jag så rädd att jag ramlade ner från bordet och slog ut en tand. Eller rättare sagt, jag slog upp tanden i tandköttet så att den försvann.
 
Precis när detta hände kom pappa hem från jobb på sjön. Han hade varit borta i tre månader och det första han möttes av när han kom hem var ett gråtande barn. Han hann knappt kliva in genom dörren innan han fick åka med mig akut till tandläkaren. Jag har faktiskt ett svagt minne av detta. Jäkla åska vad den kan ställa till med!
 
Längtar faktiskt till hösten nu när det blir lite kallare och man inte bara behöver vara ute och gå hela tiden. Det ska bli skönt att gå och simma igen. Inge kul att göra det inomhus nu när det fortfarande är varmt ute. Men snart så. :)
 
Kram.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela