missmk

Live your life before someone else does

Inbrott, polis, försäkringar och taxifärd på 45 minuter mitt i natten. Så har mitt senaste dygn sett ut!

Publicerad 2013-08-05 12:06:00 i Allmänt,


 
Igår skulle jag jobba till kl 21 på kvällen. Gick dock därifrån 00.30! Vi hade inbrott på jobbet. Gäster blev av med sina värdesaker. Jag fick stå och prata med polisen hur länge som helst samtidigt som jag tröstade en tjej som var jätteledsen som inte ens kommer ifrån Sverige. Hon blev av med allt. Usch tycker så synd om henne.

När min chef kom och när jag kunde gå hem så upptäckte jag att tjuven hade brutit sig in i vårat omklädningsrum. Därmed hade den jäveln tagit mina hemnycklar. Jag ringde några av mina vänner som naturligtvis låg och sov men fick till slut tag på Mia (tjejen jag hyr lägenheten av). Fick åka taxi hem till henne och hämta extranycklarna. Varken jag eller taxichauffören kunde hitta hennes adress på gps:en så vi åkte omkring och letade utan någon som helst hjälp av tekniken. Det kunde ha blivit dyrt men som tur är så finns det snälla människor så jag behövde bara betala 200 kr för en taxiresa på 45 minuter! Älskar sådana snälla människor!
 
 
 
Kom väl hem runt 1-2 i natt. Kunde inte sova. Tankarna snurrade. "Någon annan har mina nycklar! Tänk om någon tar sig in här medans jag sover!" Mias kille är polis och han sa dock att det är omöjligt för tjuven att hitta just min lägenhet. Får se om vi ska byta lås i alla fall.
 
Idag har jag pratat med Länsförsäkringar och håller just nu på ringer polisen igen och ska få hjälp. Men om det nu skulle vara så att tjuven hittar min lägenhet (måste ju vara större chans att jag vinner 100 miljoner på lotto) så skulle min hemförsäkring täcka detta nu sa en snäll kille på Länsförsäkringar.
 
 
 
Mycket nu. Börjar dessutom plugga idag men det får tyvärr komma i andra hand nu..
 
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela