missmk

Live your life before someone else does

Ledig dag = Fått mycket gjort

Publicerad 2013-08-21 16:55:49 i Allmänt,

'

Idag har en sten lyfts av mina axlar. Har varit ledig idag och har kunnat uträttat många viktiga ärenden.
 
Först var jag till polisen och fixade nytt pass. Det var så otroligt mycket folk där och över en timmes väntetid. När jag hade tagit min kölapp gick jag en liten promenad runt kvarteret. När jag gick tillbaka var det fortfarande många nummer kvar. En man kom fram till mig och sa "du kan få min lapp, jag måste gå". Jag hade nummer 217 och han hade 201. Så himla snällt!! Tack vare den snälla mannen behövde jag bara vänta en kvart till.
Passfotot blev så jäkla dåligt haha. Kvinnan hade så bråttom och sa åt mig att inte le (tydligen får man inte göra det) sen bara knäppte hon utan att jag var beredd. "Vad bra det blev!" skrek hon. Haha jo tjena. Jag såg hemsk ut! Tur att man inte behöver använda passet så mycket.
 
När jag var klar hos polisen gick jag till Kungslås som ligger i närheten av mig. Dom kopierade mina nycklar. Jag har tänkt fram och tillbaka angående det här med låset. Jag bestämde mig för att bara kopiera. Det har gått så lång tid nu så att om tjuven hade vetat till vilken lägenhet nycklarna går till så hade han varit här för längesen.

Sen gick jag och köpte presenter till Josefina och Ulrika. Dom båda har fyllt 25 och ska ha 50 års fest på lördag. Det ska bli jättekul! Sen åker jag hem till Karlholm/Gävle på söndag. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela