missmk

Live your life before someone else does

Obama till Sverige

Publicerad 2013-08-08 21:23:00 i Allmänt,

 
Om ca en månad kommer Barack Obama till Stockholm. Det är andra gången NÅGONSIN som en amerikansk president besöker Sverige. Sist var George W Busch här 2001.
 
Satt och läste om detta i SvD idag. Frågan är bara vad gör dessa politiker och presidenter när de träffas? Det står som krigsrubrik "Allisansen behöver all stjärnglans de kan få". Så jäkla löjligt. Jag hoppas för guds skull att folk inte kommer rösta på Alliansen eller tycka om dom mer för att Obama är här i två dagar och ska prata med Reinfeldt om världsfrågor. Och pratar dom verkligen om världsfrågor? Jag tror bara att det sägs så. Istället tror jag att dom nog sitter och röker cigarrer och dricker lite whiskey och pratar om livet. Eller det är så jag hoppas att det går till. Fasiken vad härligt och avslappnat.
 
För om sanningen ska fram. Märker ni någon skillnad i samhället/världen efter alla dessa "toppmöten". 2006 vann Moderaterna. Om jag ska vara ärlig så märks det ju inte så jättestor skillnad än tidigare. Det har till och med blivit lite sämre kan tyckas. Det här med kontantinsatsen när man ska köpa bostad är något jag inte gillar. Det förstör för majoriteten av det svenska folket. Sen är vården under all kritik!!
 
Jag ifrågasätter inte Obamas och Reinfeldts kompentens för jag tycker dom båda verkar vara sympatiska och professionella men det är bara så intressant när de ska ha dessa "toppmöten" och vad dom egentligen gör. Jag tror absolut att dom bara sitter och skrattar och blir lite salongs när medias stenhårda bevakningskameror har slocknat.
 
För övrigt kommer hela Stockholm förvandlas till ett överdimensionerat skyddsområde när Obama kommer hit. När han var i Norge sist var 7000 (!) poliser i tjänst enbart för honom. Innan hans ankomst hade dom även gjutit igen gatubrunnar så att inte möjliga terrorister kunde ta sig upp genom marken. Den norska budgeten för säkerheten kring Obama och hans crew låg på 163 miljoner kronor. Det återstår att se hur säkerheten kommer se ut här om en månad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela