missmk

Live your life before someone else does

Torsdag

Publicerad 2013-08-16 18:44:00 i Allmänt,

Igår åkte jag till Odenplan och köpte med mig en sådan där nyttig juice som alla köper hela tiden. Var ju tvungen att testa denna jäkla nyttiga trend. :) Det är det bästa med att bo i en stor stad. Det finns butiker för allt.
 
Denna juicebar som jag var in i var supermysig. Det var lådor med frukt och grönsaker från golv till tak och bakom disken stod två killar och blandade alla möjliga sorters drycker. Jag tog en juice som hette Rod Stewart. Den innehöll blåbär, kiwi, granatäpple och mango. Den var supergod! Tog med mig den och gick till Haga Parken och satte mig och solade ett tag.
 
Åkte sedan hem till Josefina. Hon hade stukat foten rejält och kunde knappt gå. Stackars henne. Jag gick ut och köpte mat till oss. Sen åt vi och kollade på friidrotten. Kul med ett guld! Jäkla duktig tjej den där Abeba! Josefina och jag är väldigt lika varandra till sättet. Bland annat så gillar vi båda sport. Hon har spelat handboll i många år och jag spelade fotboll när jag var yngre. Kul med en kompis som man kan sitta och titta på sport med på tv:n :)

Alla mina andra vänner från högstadiet fram tills nu (förutom Camilla som tack och lov också gärna kollar på sport, framför allt hockey då hon ju har en hockeyspelande pojkvän) har aldrig gillat sport. Jag minns i skolan i högstadiet att jag tyckte idrotten var riktigt kul och gillade alla bollsporter vi körde.
 
Mina närmaste vänner hatade idrott och skolkade alltid. Det slutade med att jag också gjorde det för att jag hellre ville umgås med dom och typ sitta och spana efter dom snyggaste killarna i skolan. Haha. Synd att man faller för grupptryck i den åldern. :( Det förstör för dom allra flesta.
 
Jag började med ett starkt VG på idrotten i sjuan för att sedan gå till ett svagt G i nian på grund av att jag hellre föll för grupptrycket. :(  Men som tur är kan man ta igen sådant man egentligen ville syssla med back then nu istället. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela