missmk

Live your life before someone else does

Utgång på lördag och jag hann få körkortet idag..

Publicerad 2013-08-14 17:01:00 i Allmänt,

 
Var och hämtade ut mitt nya körkort idag. Dom ser helt annorlunda ut nu än det jag hade innan. Dom är snyggare nu tycker jag. Gud vad jag har känt mig lite utanför samhället utan ett id. Idag kan man ju inte göra nånting utan ett leg. Jag kastade mitt pass för ett tag sen också som hade gått ut så det har jag inte heller kunnat haft och legitimera mig med.
 
Ska ut på lördag. Är därför glad att jag fick hem detta på posten nu. Utifall att någon dörrvakt/bartender tycker att jag ser för ung ut för att dricka alkohol i helgen. ;) Man vet ju aldrig.
 
Sofia, Amanda, taxichauffören och Hope utanför hotellet på Manhattan. Underbara människor!!
 
Detta gamla Arlandagäng ska återförenas på lördag. Det ska bli sååå kul!!! Vi fyra var i New York tillsammans 2010. Kommer aldrig glömma den resan! Ett roligt minne jag har var att vi blev uppraggade av finanasmän mitt på dagen som jobbade i Trump-Building på Wall Street. Dom ville bjuda ut oss på kvällen och blev helt lyriska när vi sa att vi kom från Sverige. Tydligen är vårt land populärt i USA av någon anledning. 
 
Minns att vi sa till varandra "Herregud vad fan ska vi ha på oss när vi ska ut med miljonärer på restaurang?!" Vi fick lite panik och grävde i våra väskor. Jag hade med mig en långklänning fullt med paljetter och strasstenar på som jag aldrig använt tidigare. Tyckte att den passade bra att ha på sig i New York så jag tog på mig den.
 
Vi tog taxi till stället vi skulle ses på och vi alla fyra var uppklädda till tändarna när vi skulle möta dessa herrar utanför. Vi trodde att vi skulle till en av New Yorks mest exklusiva restauranger. Bara den lilla detaljen att adressen dom gav oss gick till en helt vanlig sportbar (tänk Olearys). Haha.
 
Där satt miljonärerna med avslappnad klädsel (pikétröjor och shorts) och vi hade typ balklänningar. Hahaha! Dom var ju alltid klädda i kostymer och bakåtslickat hår i jobbet varje dag så det är väl klart att dom ville ha andra kläder på fritiden och kvällen vilket vi inte hade förstått. Liiiite pinsamt var det allt. Det hade varit en grymt rolig scen att ha med i en komedifilm kan jag säga. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela