missmk

Live your life before someone else does

Inte konstigt att SAS måste spara som skämmer bort sina anställda!

Publicerad 2013-02-15 14:51:00 i Allmänt,

 
Läste precis en artikel om att SAS kanske ska ta bort business class på deras flygningar i hela Europa. Ja det var ju på tiden! Bara fjantigt att resa business class inom Europa. Det tar ju bara några timmar att flyga vart man än ska och då kan man väl stå ut med att åka i ett vanligt säte som alla andra.
SAS måste spara pengar. Det är därför dem ska ta bort den lite lyxigare varianten för sina passagerare. Anledningen att dem gör detta och för att dem måste spara är (tror jag) för att dem lägger så mycket onödiga utgifter och SKIT på deras anställda.

Tro mig jag vet vad jag pratar om. När jag jobbade på Norwegian hade vi incheckningsdiskarna precis bredvid SAS när vi satt på inrikesflygen. Det fanns ett fåtal människor som man fick bra kontakt med och som var jättetrevliga från SAS-personalen. Resten var HEMSKA! De betedde sig som kungligheter och trodde att dem var lite bättre än alla andra på Arlanda. Men jag klandrar dem inte för ledningen skämde bort dem. Man ska absolut ta hand om sina anställda och se till så att alla har det bra. Men det var sjukt vad mycket förmåner personalen fick.
 
Så anledningen till att det går dåligt för SAS? Ja det är för att perosnalen får allt dom pekar på! Några av grejorna som personalen får (notera att det inte bara är kabinpersonal utan även alla incheckare, lastare med mera) är superbilliga flygbiljetter till destinationer i HELA VÄRLDEN, nya resväskor varje månad. Så fort det är lite smuts på en väska så får dom både en ny kabinväska plus en resväska. Och som om det inte räckte får dem även ett ca 10 cm tjockt häfte med rabattkuponger på alla möjliga butiker. Tänk er så mycket personal det finns på SAS och hur mycket allt detta är värt som jag räknade upp. Inte så konstigt att det går dåligt för SAS va?
 
Så vad har vi lärt oss av detta? JO ÅK MED BÄSTA NORWEGIAN istället! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela