missmk

Live your life before someone else does

Melodifestivalen är ett stort skämt!

Publicerad 2013-02-03 12:36:00 i Allmänt,

 
Igår skickade Marie ett sms till mig när dom hade kommit fram till hotellet. "Afterski och pizza... Sen schlagerkväll, visst låter det äckligt!", löd meddelandet. Jag svarade: "Pizza och afterski låter mycket trevligt! Schlager däremot, lät vedervärdigt!!!"
Åh nej har detta elände börjat igen! Inte nog med att man kommer bli bombaderad av fullständigt oviktiga rubriker de närmaste veckorna kring detta fasansfulla spektakel, de urkassa låtarna som följd kommer även gå oss på nerverna långt in på sommaren.
 
 
Jag hade tv:n på i bakgrunden igår när jag kom hem från jobbet och fick till min fasa se någonting som heter Yohio studsa runt på scenen likt en speedad och bakfull Pokemonfigur som rökt på flera dagar i rad. Jag trodde på riktigt att det var ett skämt, att det var en parodi på något. Åtminstone så hoppades jag det. Men det visade sig vara verklighet. Okej jag kan förstå små barn som tycker att den där hoppitossan är rolig men att vuxna människor sitter och viftar med ballonger är inte okej. :)
Jag ser inget som helst nöje i denna show. Vad är det som är bra? Låtarna är så dåliga att till och med en femåring hade skrivit bättre låtar. Och det här med andra chansen? Snälla nån, vad är det för påhitt? Det ska alltså läggas miljontals kronor på onödig skit! Pengar som istället hade kunnat gå till rädda barnen, våra skolor, sjukvården eller ja you name it. Nej istället ska pengarna gå till att Danny Saucedo dansar halvnaken i något som liknar en kroppsstrumpa.
Det mest tragiska är också att vi i Sverige har sådana höga tankar om oss själva som är skrämmande. Vi är det land som är överlägset "störst" när det kommer till sådana här fjanttävlingar. Sverige skickade i år in rekordmånga bidrag. Jag har fått höra en siffra på runt 2500 bidrag och av dem fick endast 32 låtar vara med och tävla. För att jämföra hur patetiskt allt är så kan jag ta Lettland som ett exempel, där skickades det endast in 71 bidrag. Andra länder har även gått ur tävlingen för att ekonomin inte tillåter. Nej precis, dessa länder måste prioritera annat i deras land. Kanske dags att vi också gör det?
Det ända som varit riktigt bra med melodifestivalen så länge jag kan minnas har varit stjärnskottet Loreen. Låten Euphoria är även genialisk. Men detta är alltså en på miljonen... Det kan även vara värt att titta på eländet detta år bara för att Gina Dirawi är så jävla grym! Men om vi ska vara realistiska, när ska denna tävling gå i graven egentligen?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-03 22:40:37

Ha ha ha dina jämförelser är klockrena! Håller me. Bojkotta skiten

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela