missmk

Live your life before someone else does

Packning pågår...

Publicerad 2013-02-03 22:37:00 i Allmänt,

 
Endast två jobbdagar kvar sen har jag semester! Har tagit fram väskan nu och packar lite smått och ska packa hela dagen imorgon innan jobbet också. Nu ska jag lägga mig i sängen och ge respons på mina klasskompisars faktaartiklar innan jag stänger mina blå.
Vår senaste uppgift består av att skriva en faktaartikel som kan användas i DN och SvD. Vi ska skriva och förklara om en stor världshändelse. Varför det har skett och vad det får för konsekvenser. Jag valde att skriva om om askmolnet (och hur askan påverkar flygplanen) som kom till efter vulkanutbrottet på Isalnd som lamslog i stort sätt hela Europas flygtrafik.
Skulle vara kul att veta exakt hur mycket pengar alla flygbolag förlorade på grund av askmolnet. När jag jobbade på Arlanda fick jag höra att för varje kvart som ett plan står still på marken efter avgångstid så kostar det ca 50 000 kr. Förstår ni då vilken press vi i gaten hade på oss.Det var liksom lite vårt fel om vi missade att boarda hela planet på utsatt tid. Herregud efter att ha jobbat på Arlanda är jag nog världsbäst på att hålla tiden. Där om någonstans fick man lära sig klockan. ;)
 
Hoppas ni hade en bra helg!
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela