missmk

Live your life before someone else does

Städning och kontakt med regeringen

Publicerad 2013-02-19 13:47:00 i Allmänt,

 
 Har precis städat hela lägenheten, tittar på Lyxfällan och sitter samtidigt och pluggar den uppgiften som jag inte trodde att jag skulle klara av denna gången för att jag var sjuk. Vi har haft den första deadlinen och den hann jag med trots att jag var sjuk. Nu har vi nästa deadline på fredag och jag ska försöka hinna med den.
Den här gången handlar uppgiften om offentlighetsprincipen. Mina tankar och mål med mitt framtida yrke är inte att jag ska vara en grävande journalist som hoppar på människor som en jävla gam. Det är jag inte intresserad av men denna uppgift handlar just om detta. Inte min starkaste sida alltså. Men jag får göra ett försök.
Jag har precis kontaktat regeringen nu (näringsdepartementet) och begärt att få ut de två senaste dagarnas e-post som kommer in till Annie Lööf eller någon annan på avdelningen.
Det kommer att ta tid att  få ut handlingar därifrån. Gud vad svårt detta är men det är SÅ INTRESSANT! Jag trodde att det endast var jobbigt att vara "grävande journalist" men det är faktiskt rätt kul och spännande. Allmänheten har nämligen tillgång till mer material än vad vi tror.
 Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela