missmk

Live your life before someone else does

Hoppas vi slipper skador och akuten denna gång

Publicerad 2013-01-03 23:36:41 i Allmänt,

 
Om exakt en månad åker jag till Sälen. Jag tar tåget några dagar senare än när dom andra åker upp. Fredrika eller Marie får sedan hämta mig i Mora. Synd att tågen inte går längre dessa gånger. Sälen-Mora är ju ändå minst 20 mil...
 
Gud vad kul det ska bli! Som ni ser så har vi utsikt över backen när vi bor i lägenheten på Högfjällshotellet. Finns inget bättre än att vakna upp, dra undan gardinerna, äta mysig frukost med alla och se strålande sol, massa snö och en backe full av glada människor. Och senare på eftermiddagen är det fullt ös på afterskin.
 
Jag har även lärt mig en läxa under alla år (blir 5:e året irad för mig detta år) och det är att vara utrustad med lite extra skydd. Förr förra året var jag lite för ivrig att börja åka och spände fast bootsen i bindningarna och började åka men ramlade rätt illa så att jag nästan bröt sönder handlederna. Fasiken vad ont det kan göra. Så det första jag gjorde förra året var att hyra handledsskydd och hjälm. Efter det känns det inte när man ramlar.
 
Men vi kom ju inte undan skador i alla fall. Första dagen vi var där förra året så fick jag köra Marcus till akuten då hans axel gick ur led när han ramlade. AJ!
 
Hoppas vi slipper sånt elände detta år. Jag är alltid på helspänn när William åker skidor. Det sista man vill är ju att ett barn ska skada sig!
 
Sov gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela