missmk

Live your life before someone else does

Känner mig trygg

Publicerad 2013-01-14 23:21:00 i Allmänt,

 
 
En nackdel med att bo i en stor stad är att risken för överfall ökar. Ingen går säker i en stor stad. Det händer ju alltid rån, misshandel och våldtäkter lite nu och då. Har läst mycket hemskheter i tidningarna nu på senaste tiden. Tänker allra mest på gruppvåldtäkten i Sundbyberg. Usch så hemskt! Jag skulle inte tveka en sekund att ha hjäl killar som håller på med sånt här. Skulle jag se att en kille försöker våldta en tjej någon gång så kommer jag med glädje att antingen slå ihjäl eller hugga ihjäl honom. Det svär jag på. Jag skiter i om jag får sitta i fängelse sen. Det kan jag göra och känna mig stolt. Min kollega bor i Sundbyberg och hennes kille hade gått på platsen där det hände en minut innan.
Här där jag bor kan det knappast hända sådana saker. Jag känner mig riktigt trygg här. Precis vid min gata ligger nämligen Stockholms Polishus. Det kör alltid omkring polisbilar här dygnet runt. Här inne sitter även Sveriges högsta polischefer så ja jag är i trygga händer minst sagt :)
 
Nu ska jag kolla på idrottsgalan som jag missade ikväll när jag jobbade. Kommer rysa och fälla en och en annan tår av alla fantastiska prestationer som våra duktiga svenska idrottare har bidraget med det gångna året. Mina favoriter är Zlatan, Lisa Nordén och Juniorkillarna i hockeyn. Stort!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela