missmk

Live your life before someone else does

Halva tiden av utbildningen har passerat

Publicerad 2013-01-04 17:49:00 i Allmänt,

 
 
Halva tiden av min utbildning har passerat. Det känns konstigt och kul på samma gång. Tiden går ju så fort. Jag trivs så himla bra med alla härliga klasskompisar samt alla uppgifter som vi får då jag ju (som ni vet) älskar att skriva.
 
Jag har flera deadlines nu i januari. Den sista stora deadlinen (innan vi ses i slutet av januari för näst sista gången) är den 20:e. Tills dess ska jag ha skrivit en krönika/kåseri. Vi har fått fria händer och får skriva om precis vad vi vill, använda fantasin så att säga, men det är det som är det svåraste med att skriva. Hjärncellerna kopplas bort på något sätt när vi får fria händer. Och ju fler dagar som passerar desto mer panik får man.
 
Jag har i alla fall fått lära mig att en krönika ska vara ganska personlig, pinsam och att man fullständigt ska ge fan i att bry sig om vad folk tycker och tänker (det ska man ju annars också men när det gäller andra artiklar måste man ju anpassa sig lite mer). Ju pinsammare krönika desto bättre. Om man känner så här inombord: "Nej det här kan jag inte skriva, det här ska ju för fan min lärare läsa, gud vad pinsamt!" Då ska man skriva det! Så funkar krönikor kära läsare. Det gäller att vara modig och oblyg i detta fall och det har jag väl inte så stora problem med egentligen.
 
Måste bara komma på någon händelse/ämne/berättelse eller vad som helst. Jag fick lite inspiration av mitt och mina kollegors samtalsämne idag på jobbet innan jag gick hem så det kanske lutar åt det. Vi får se. Lägger nog upp min krönika här på bloggen sen också när jag är klar med den. :)
 
Nu ska jag ta och steka hamburgare och imorgon ska jag gå och köpa Kinamat innan jag ska ut och ta en öl med mina kollegor efter att dom har slutat jobba på kvällen.
 
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela