missmk

Live your life before someone else does

SJ - en förkortning av självmordsförsök?

Publicerad 2013-01-29 00:03:00 i Allmänt,

 
 
 
 
Jag har hört många negativa kommenatrer om SJ i mina dagar. Att det näst intill alltid strular. Tågen är aldrig i tid, dom slänger av barn lite nu och då med mera.
"Nä dom kan inte vara så urusla som folk påstår", har jag tänkt men jodå. Nu har jag också råkat ut för dem. Inte nog med att dem strular i praktiken. Dem kan ju för fan inte ens sköta teorin och det tekniska heller! Idag innan jag gick till jobbet så kollade jag ut en perfekt tågtid som jag ville boka, (Gävle-Borlänge den 6/2). Jättebra pris och 1,5 timmes resa bara. Jag klickade på "Gå vidare-knappen" efter mitt sanslöst intelligenta val av resa. Men vad kommer upp då? Jo, felmeddelande!
Jag försökte boka ungefär fem miljoner gånger efter det innan jag till slut gav upp och försökte boka en annan tid istället som var mycket dyrare och ja då funkade det minsann! Sen försökte jag igen på den resan jag ville ha från början. Nej samma sak. Felmeddelande. Jag börjar tro att SJ gör det här på flit. Det är deras taktik att det inte ska gå att boka billiga biljetter. Folk ska tröttna, ge upp och istället boka det dyra alternativet som fungerar.
Men envis som jag är så gav jag mig inte utan ringde istället till dem där jag efter tio minuters kötid kom fram till en kvinna. Upprörd som jag var började jag prata fort med en stressande röst då jag skulle gå iväg till jobbet och vad tror ni händer då? Jo då hör inte tanten mig och säger upprepade gånger "Hallå, hallå?" och lägger på luren.
AAAAH så förbannad jag blev. Jag ville liksom döda mig själv långsamt. Inte nog med att det blir "felmeddelande" när man ska boka deras jävla biljetter på hemsidan, dem lägger även på luren! Till slut kom jag i alla fall fram till en annan kvinna som var trevlig och hade lite service under hårfästet i alla fall.
Så efter skakningar av ilska, femtusensjuhundra svordomar och tankar på att SJ egenltigen måste vara en förkortning av självmordsförsök, så har jag äntligen bokat min biljett.
Mot älskade Sälen nästa vecka!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela