missmk

Live your life before someone else does

Träningsvärk och fasiken vad skönt det är!

Publicerad 2013-01-15 20:51:00 i Allmänt,

 
Har varit och simmat ikväll på Kronobergsbadet. Fantastiskt vad OTRÄNAD jag är. Jag var bland dom yngre i poolen men med en kropp och kondition som en 80 åring. Jag började med att simma intervall och simmade fort i början. Det skulle jag inte ha gjort för mjölksyran i armarna gav sig till känna redan efter två längder.
Det var nästan så att jag ville sätta mig på ryggen på en kille som simmade bredvid mig och åka snålskjuts på honom. Till och med de hurtiga tanterna i poolen på 60-70 år tittade konstigt på mig när jag efter 20 minuters simmande var mer död än levande och fick återkommande kallsupar. Ytterst pinsamt att vara så otränad som 26 åring! Men det gav resultat på en gång i alla fall då jag redan börjar känna av träningsvärken... eller så håller kroppen på att gå sönder. Det återstår att se :)
Nej det här går inte. Nu ska jag minsann skaffa mig ett simkort där och bli bättre än Alshammar så småningom!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela