missmk

Live your life before someone else does

Vi har utvecklats!

Publicerad 2013-01-24 22:31:00 i Allmänt,

 
Det går inte att klaga på utsikten från mitt klassrum direkt. :)
 Jag ÄLSKAR att vara i skolan. Älskar klassen, lärarna, naturen. Ja allt! Idag gick vi igenom våra krönikor. Jag fick mycket fin och tänkvärd respons. Helt otroligt hur mycket vi har utvecklats sen september. När vi började i höstas skulle vi öva på att bland annat skriva ingresser vilket vi tyckte var rätt svårt. Men det är ju hur lätt som helst nu. Hehe. Vår lärare sa idag att han märker att vi har börjat få ett "journalisttänk" och att vi skriver som en riktig journalist. Så kul att höra! 
 Vi fick veta vad resten av vårens uppgifter kommer bestå av. En av uppgifterna är att publicera en artikel. Vi får välja själva vilken tidning/webbsida det ska bli bara vi säljer in vår artikel till någon i branschen. Det ska bli en riktigt rolig utmaning.
Vi hade även föreläsning idag med en kvinna som tidigare gått på min skola. Hon slutade 2009 och har gjort stora journalistjobb efter det och sålt sina storys och reportage till bland annat TV4 Nyheterna. Stort! Det gick upp för oss alla idag att vi kan bli precis vad vi vill i den här branschen. Jag personligen ska nog börja på en lokalredaktion (vore underbart om jag fick chansen att prova på i Gävle) och sedan frilansa och starta eget. Det är min dröm!
 Efter skolan fick jag skjuts med C:s pojkvän igen. Så skönt och snällt! Fantastiska människor som jag har lärt känna minst sagt!
 Nu lär jag sova. Skola imorgon igen.
 God natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela