missmk

Live your life before someone else does

Ångesten byttes ut mot Laughing Duck

Publicerad 2013-06-12 04:19:00 i Allmänt,

Vem är så elak som sätter ett dockhuvud så här i bak på en bil?! Vi höll ju på dö av skräck när vi gick förbi detta. Haha.
 

Min fina kollega Yvette och härliga Mattias på The Laughing Duck.
 

Här syns min andra kollega Sofia också.
 
Vaknade idag runt 10-11 efter en dröm som jag aldrig någonsin drömt tidigare i mitt liv. Jag drömde att jag befann mig i ett rum som helt plötsligt fylldes med vatten upp till taket vilket ledde till att jag inte kunde andas. Det var en sådan otäck känsla som inte går att beskriva. Jag fick kämpa och kämpa för att hitta någonstans där jag kunde andas i drömmen. Men det gick inte då rummet som sagt var fyllt med vatten. Jag vakade när jag höll på att drunkna. Efter att jag hade vaknat hade jag svår ångest i ungefär två timmar. Jag hade svårt att andas och jagade upp mig så fort jag satte igång tankeverksamheten. Jag botade dock detta med att ta en timmes promenad.
 
På jobbet sedan så pratade jag med min ena kollega om detta. Han har läst psykologi och drömtydningar och hade svar på mina problem. Han sa att jag drömmer dessa otäcka drömmar för att det just nu håller på sker förändringar i mitt liv både vad gäller jobb, studier men också relationer. Och ja det är faktiskt helt sant. Mycket håller på förändras i mitt liv just nu. Idag sa jag upp mig på jobbet till exempel. Bara en sådan sak är skrämmande. Jag ska dock jobba kvar över sommaren.
 
Sen berättade jag ju i tidigare inlägg om att jag vill bli flygvärdinna för ett tag. Ikväll träffade jag underbara Mattias (som ni ser på bilderna) när jag var ut på en AW med mina kollegor. Mattias jobbar som steward på Norwegian. Vi hade en hel del att prata om ikväll. Han har sagt att jag ska höra av mig till dom för jobb i höst. Helt otroligt om det kunde klaffa så bra att jag kunde börja jobba där. Ska verkligen ta tag i detta och se om det kan leda någon vart.
 
Annars kan jag berätta att mina vänner i Gävle, Emma och Peter har blivit föräldrar för andra gången till en fantastiskt söt flicka som ska heta Milia! Jättefint namn!
 
Nu ska jag sova.
 
Puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela