missmk

Live your life before someone else does

Mysiga dagar

Publicerad 2013-06-23 00:00:00 i Allmänt,

Hoppas ni hade en fin midsommarhelg med nära och kära. Jag låg och solade vid vattnet i fredags. Jobbade sedan själv för första gången sedan jag började på detta ställe. Satt mest av tiden vid datorn då det inte fanns något annat att göra. Samma sak även idag när jag jobbade eftermiddag.

Imorgon blev jag ledig då min snälla kollega Monica erbjöd sig att ta mitt pass. GUD SÅ SKÖNT! Såg att det skulle bli sol imorgon så jag ska bege mig ner till vattnet igen och bli lite brun(are) tänkte jag.
 
Har känt mig så harmonisk i kropp och själ den senaste tiden. Sån himla härlig känsla! Och jag vet vad det beror på. Då jag går minst 5 gånger i veckan 45-60 min åt gången plus att jag äter förbannat mycket kött och grönsaker så kan det inte bero på något annat än detta. Mår så bra! Frukt och grönsaker är verkligen underskattat för min del. Jag har aldrig gillat det när jag var yngre utan har bara ätit skräpmat i större delen av mitt liv. Men kroppen lär sig snabbt att tycka om någonting annat när man väl börjat. Har även märkt att jag fått en fastare och finare hy sedan jag börjat äta mycket grönt.
 
Visste ni att det tar två veckor för kroppen att bli kvitt dom flesta beroenden i matväg? Jag har läst detta och märkte även av det själv igår när min kropp envist sa ifrån när jag vräkte i mig choklad och åt sliskig carbonara från Vapiano. Även fast jag åt fullkornspasta så mådde jag skit efteråt. Min kropp blev jättekonstig efter detta. Jag kände hur blodsockret steg lika fort som ett uppskjut på ett tivoli. Efter det fick jag även fruktansvärt ont i magen och det höll i sig i en halvtimme. Oj oj vad min kropp sa ifrån. Den har vant sig vid en hälsosammare livsstil nu och stöter numera bort det onyttiga som jag en gång åt nästan dagligen. Häftigt hur våra kroppar fungerar!
 
Jag har upptäckt en ny hobby. Rita och kladda. ;) Detta har jag ägnat mig åt på jobbet dessa dagar.
Här även suttit som en nörd och matat mig igenom olika dokumentärer om försvunna Madeleine som jag läser om. Har nästan blivit som besatt av detta fall och tycker det är så himla spännande och intressant. Boken är fruktansvärt bra. Jag skulle inte bli förvånad om det kommer bli film om det här fallet snart. Hela Europa är ju engagerade i detta. I en av alla dokumentär kan man se bland andra fotbollsstjärnan Cristiano Ronaldo prata om den lilla flickan och ge sitt stöd åt familjen.
Ja, såhär solar 08:orna. ;) Haha.

Jag har blivit en riktig tråkmåns må ni tro som inte har druckit en droppe på hela midsommar och som har umgåtts mestadels med mig själv och vräkt i mig choklad, läst böcker, solat och betat igenom dokumentärer på youtube. Jag måste säga att jag gillar detta mycket bättre än fester och baksmälla.
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela