missmk

Live your life before someone else does

Nationaldagen

Publicerad 2013-06-07 23:26:00 i Allmänt,

Vilken superlyckad nationaldag det blev! Jag låg först och solade i Rålhambhovsparken. Packat med folk! Sen mötte jag upp Josefina och hennes kompisar i Kungsträdgården där "Smaka på Stockholm" höll på för fullt. Det är ungefär som Cityfesten i Gävle fast det är bara inriktat på olika matstånd. Senare kom även Cindy och Johannes och gjorde oss sällskap. Vi gick och käkade på Fridays och sen åkte Josefina hem då hon skulle upp tidigt och jobba idag. Jag och Cindy däremot ville fortsätta i nattvimlet så vi följde med Johannes och hans kompisar till Sturecompagniet. Jag gillar ju inte Stureplan egentligen men när det händer någon gång ibland är det helt okej.
 
Vi hade superkul och dansade som om det inte fanns någon morgondag. När det stängde ville vi gå vidare och försökte leta upp White Room. Killarna är uppvuxna i Stockholm men hittade inte dit, haha. Fantastiskt kul! Men antar att alkoholen hade lite med det att göra. ;) White Room hade i alla fall stängt så sista anhalten blev Spy Bar där vi stog i kön i en kvart innan vi ledsande och åkte hem. Mycket rolig kväll med fina vänner!
 

Den senaste leksaken i vattenvärlden. En slags jetpack. Killen som flyger i luften har en "ryggsäck" på sig som är kopplad till en slang som ni ser under honom. Slangen sitter i ett aggregat som sitter fast på vattenskotern ni ser bredvid. Trycket ifrån slangen skjuter upp killen i luften och samtidigt sprutar det vatten under och på sidan om honom. Han kan dessutom minska på trycket och då dalar han under vattenytan och sedan upp igen. Tänk en delfin som hoppar upp över vattenytan och sedan ner igen. Haha vilka grejor det finns va! Detta kostar 1500 kr för 20 minuter!! Galet.
 

Smaka på Stockholm i Kungsträdgården (eller Kungsan som 08:orna säger).
 
 
Cindy och Josefina på väg in på Fridays.
 

Josefina och Johannes. Snygga paret!
 
 
Gick hit direkt efter maten men dom hade stängt.
 
 
Gänget. Snälla killar. Tommy, Robin, Johannes och Jens.
 
 
Haha kolla tjejens min till vänster.
 
 
Det gör mig ingenting att jag jobbar helgen nu då jag hade en sådan trevlig torsdag!
 
Kram och god natt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela