missmk

Live your life before someone else does

Utbränd och uttråkad

Publicerad 2013-06-19 20:45:37 i Allmänt,

Hej alla.
 
Är fullt medveten om att jag är seg och dålig på att uppdatera just nu. Jag har helt enkelt blivit lite utbränd. Jag mår jättebra men känner mig så slut! Jag är så himla less på jobbet att jag gladeligen går och räknar ner dagar tills jag slutar där. Det ska bli sååå skönt så ni anar inte! Jag hör inte hemma där. Jag vill någon annanstans helt enkelt.
 
Hoppas ni alla får en bra midsommarhelg. Jag skulle egentigen ut till Josefinas kompis hus i Älvsjö, som ligger precis vid vattnet på lite lunch på fredag. Men det blir för ont om tid för mig innan jag börjar jobba eftermiddag. Ska istället lägga mig i parken och sola, äta en god sallad och jordgubbar. Midsommar är inget för mig egentligen. Visst det är mysigt att umgås med vänner och familj men jag vill hellre vara ledig i juli än på midsommar.
 
Ser jättemycket fram emot nästa vecka när jag på fredagen åker hem till mamma och pappa igen. Sist jag var hemma stannade jag i endast 11 timmar haha. Den här gången stannar jag i nästan 5 dagar. Ska bli så mysigt!! Ska bland annat till Söderhielmska med släkten på lördagen då mormor och morfar firar bröllopsdag.
 
Köpte en ny mascara för några veckor sedan från Make Up Store. Den är superbra!! Kan verkligen rekommendera den. Tror den heter "Dramalook". Det bästa med den är att den blir bara bättre och bättre efter varje applicering. Tack pappa för att jag fått dina lååånga ögonfransar: ;)
 
Igår hade jag tråkigt och gick då iväg till Akademibokhandeln. Stod länge i butiken och våndade vilken bok jag skulle välja. Fanns ju så många bra. Men jag fastnade till slut för den här. Har lusläst varje artikel som handlat om denna flicka och hennes familj så jag kände att jag ville veta mer om detta fall. Kommer nog fälla många tårar genom denna bok. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att förlora sitt barn på detta tragiska sätt.
Men om vi ska tro på fördomar och rykten så hörde jag av en svensk kriminalinspektör på Efterlyst förr att han trodde det var mamman som olyckligt nog dödat flickan. Både mamman och pappan är läkarutbildade och tydligen skulle dem ha givit Madeleine och hennes syskon lugnande medel så att dom kunde somna och så att föräldrarna kunde gå iväg och äta. När dem sedan kom tillbaka skulle dem upptäcka att Madeleine var död och skulle då ha fått sådan panik att dem skulle dumpat hennes kropp någonstans där den förmodligen aldrig skulle upptäckas. Sedan har dem nekat för hela världen vad dem har gjort. Ja, intressant teori minst sagt men nej, fan vad taskigt att anklaga på detta sätt när vi inte ens vet hälften av vad som har hänt.

Jag ska därmed ge Kate McCann en chans att visa vad som har hänt. Jag hoppas av hela mitt hjärta att flickan en vacker dag återfinns levande utan en skråma varken fysiskt eller psykiskt (om så är möjligt). Ska bli mycket spännande!

Kram på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela