missmk

Live your life before someone else does

Det infantila samhället

Publicerad 2013-03-27 01:21:47 i Allmänt,

 
Jag har blivit medlem på Storytel och betalat endast 99 kr för att lyssna obegränsat på ljudböcker i en månad. Perfekt med ljuböcker för sådana som mig som inte finner ro av att läsa en hel bok.
 
Faktaböcker/dokumentärer är något som tilltalar mig just nu. Jag fastnade för Det infantila samhället av Carl Hamilton. Har precis börjat lyssna och den verkar bra.
 
Vilken jävla soppa det är i samhället med att barn inte får vara barn. Föräldrarna till barnen påverkas även starkt av massmediakulturen och hur kompisarna/bekanta uppfostrar sina barn istället för att gå sin egen väg och lita på sig själv och känna efter vad som är bäst för just sin familj. Och andra vuxna (både föräldrar och föräldrarlösa) har fullt sjå med att försöka vara ungdom. Är det inte sjukt?
 
 
 
 
 
Detta var det bästa köpet jag gjort på länge!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela