missmk

Live your life before someone else does

Vilken lyxdag

Publicerad 2013-03-27 15:59:00 i Allmänt,

När jag väntade på att mobilen skulle bli lagad idag så gick jag in på Åhléns och kikade. Jag var in i MAC-butiken för att köpa ny concealer som tagit slut. "Behöver du hjälp med något?" undrade den snälla tjejen i butiken. "Nej jag kollar bara." svarade jag.
Hmm. Det slutade dock med att jag handlade för dyra pengar av henne plus att hon satte mig ner i en stol och sminkade mig helt gratis! Så himla snäll tjej. Hon fixade bas-makeup på mig dvs concealer, puder, primespray, highliter och rouge.
 
 
 
 
Har aldrig känt mig så ren och fräsch i ansiktet som jag gör nu. När jag sedan gick för att hämta mobilen inne på butiken sa en kille där inne till mig "Vad fin du är i ansiktet." Haha inte direkt varje dag man hör killar säga något sådant. Det skiter väl dom fullständigt i annars ;)
Med andra ord så lyckades makeup-artisten riktigt bra med mig idag. KUL! Hatar att behöva ta tag i att köpa basprodukter till ansiktet men det går snabbt och smidit med utbildade människor som tur är.
 
 
Från vänster: 1. Primespray/skin hydrating mist. Denna sprayar man på sig antingen före eller efter makeup används så att den sitter bättre och för att få en lyster. Den är skit bra. Min hud strålar verkligen just nu. 2. Concealer som tar bort rodnader och små finnar. 3. Rouge färg Harmony Matte som skulputrerar ansiktet och får fram linjer och kindben mer än vanligt. 4. Borste med silkeshår.
 
Med respekt mot min mamma som läser denna blogg så vågar jag inte riktigt skriva vad allt detta kostar då jag är rädd att hon svimmar, haha. Hon har alltid varit på mig i alla mina år att jag slösar pengar på sådant här. Men det tycker inte jag. Hellre att jag lägger lite extra pengar på kvalité än på skitsaker.
 

Det blev guld till slut.
 
Nu ska jag strax göra mig klar för p-möte.
 
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela