missmk

Live your life before someone else does

En helg ute i butikerna

Publicerad 2013-05-05 19:09:00 i Allmänt,

 
Vi tog oss till NK igår när Sofia kom. Hon unnade sig en jättefin plånbok av det exklusiva brittiska märket Mulberry. Jag köpte även en superbra glansspray till håret av märket Moroccanoil. Efter det gick vi omkring inne på Zara, TopShop och H&M innan vi åkte hem och gjorde oss klar. Vi åt jättegod mat och drack cosmo på en restaurang där jag bor. Vi avslutade sen kvällen med några öl på Himlen Därtill. Superlyckad och mysig helg med en massa tjejsnack. Love it!
 
Inget för den höjdrädde.
Gillar inredningen inne på Monki-butikerna. Det känns så harmoniskt på något sätt.
Kommer fortsätta handla kläder på internet i alla fall, det är en sak som är säker. Det går nästan inte att vara i butikerna i den här stan. Jag höll på bli mördad igår när jag köpte min vita kavaj som jag har på mig på bilderna.
 
När jag och Sofia testade dessa vita kavajer framför en spegel kom en kvinna och frågade med en lite stressad röst "Vart hittade ni dom där?". Vi pekade var dom fanns och när vi gick tillbaka där dom satt hängde Sofia tillbaka sin som var storlek 34 vilket var för litet för kvinnan. Hon tittade då på mig och hoppades att jag också skulle hänga tillbaka min kavaj som var storlek 36 men jag valde ju att köpa den vilket fick kvinnans ögon att brinna. Oj oj vad hon ville döda mig. Sjukt hur desperata folk är efter vissa klädesplagg som dom vill ha. Jag var inte ens värd luft i kvinnans ögon som "snodde hennes kavaj" mitt framför ögonen på henne.
 
Det här fick mig att tänka på en scen ur Vänner. Monica Geller är på jakt efter en bröllopsklänning och när hon märker att en annan kvinna vill ha samma klänning blir hon vansinnig och brottar ner kvinnan. Så arg som Courteney Cox är i klippet nedan, så arg var kvinnan på mig också. Haha.
 
 
Så kan det gå när man är ute och handlar i Stockholm. ;)
 
Nu ska jag slå på Svt2 och kolla på partiledardebatten så man hänger med i dagens Sverige. Det är mycket trevligare med pariledardebatter än att trängas med desperata, snobbiga shoppingkvinnor i butikerna, USCH! Ser fram emot valet nästa år. Jag är ganska säker på att Alliansen får ta ett steg åt sidan då.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela