missmk

Live your life before someone else does

Orkidé är ju en superblomma!

Publicerad 2013-05-30 14:46:40 i Allmänt,

Idag var jag och köpte hem lite nya blommor. Bytte även ut rosorna på bordet som hade vissnat och köpte en nya fräsch bukett. Så fint med blommor!!

Fick veta något i blomsterhandeln som jag inte visste tidigare, nämligen att orkidé är ju en blomma som håller hur länge som helst! Folk säger hela tiden att orkidén är så dyr men det är ju lätt värt att lägga ut pengar på den när den håller upp tilll ett år om inte längre. En kvinna och jag började prata inne på blomsterhandeln och hon sa att hon inte hade behövt vattna sin orkidé hemma på 8 (!) månader.

Ska bli intressant att se hur länge min håller. Jag tycker orkidéer är så fina! Älskar mina fina blommor.
 
Denna afrikanska lilja i vardagsrummet har nästan slagit ut helt nu och är så fin! I butiken sa dom att det egentligen är en utomhusblomma men nu när dom fick höra att den lever i mitt fönster så ska dom börja tipsa folk om att den även kan vistas inomhus. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela