missmk

Live your life before someone else does

Sprang på en gammal bekant mitt i allt

Publicerad 2013-05-10 00:46:00 i Allmänt,

Vilken fantastiskt trevlig eftermiddag och kväll jag och pappa har haft. Jag gick och mötte honom när han kom med tåget. Sen tittade vi lite på tv och käkade jordgubbar som jag hade köpt till honom då han älskar dessa vackra bär.
Senare åkte vi iväg till Kungsträdgården och kollade in körsbärsträden som har blommat ut. Hur fina som helst! När vi åkte tillbaka till mig så hände något sjukt! Precis när vi ska gå in på min gata kommer det ut en kille från polishuset (precis mitt emot min lägenhet) som jag känner igen. Det visar sig vara min gamla kollega och chef från Gävle. Sååå kul att träffa honom igen! Han blev polis efter att vi skildes åt 2008. Det roliga är ju att han är stationerad precis där jag bor också. Återigen - Stockholm är litet!
 
Det gick ju inte så bra på hockeyn ikväll hörrni! Men det var ju inte väntat att Sverige skulle vinna heller. Canada behövde inte ens ta i. Men det var kul att uppleva en VM-match på plats i alla fall. Jag ÄLSKAR även att vara i en internationell miljö som det var på Globen ikväll. När pappa och jag satt och åt pratade vi med två jättetrevliga tjejer från Toronto som var här i Sverige på lite "springvacation" och skulle se matchen. Så himla kul att prata med folk utanför Sveriges gränser.

Nu ska jag försöka sova. Lite svårt när man har en snarkande far som sover på soffan. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela