missmk

Live your life before someone else does

Gammalt brev!

Publicerad 2013-10-05 13:01:00 i Allmänt,

 
Hahahaha jag hittade detta brev hemma hos min kära vän Madde för ett tag sedan. Det är jag som har skrivit det till henne. :) Året var 2000. Jag var då 14 år! Hahaha så jäkla kul att se hur man var då. Och jag var ju precis som en äkta fjortis ska vara :)
Bamse alias idioten som jag nämner i texten var min kanin. Taskigt att jag kallade den för idiot kanske men det var nog Sveriges mest elaka kanin. Så fort jag gick nära den så bet den mig fast att jag inte hade gjort något. Usch han hade nog inte haft det så lätt innan han kom till mig.
 
Madde är så jäkla duktig som har sparat alla dessa brev som vi skrev till varandra förr. Jag vet inte varför vi skrev dessa brev till varandra när vi gick i samma klass och sågs varje dag. Men så jäkla kul att se. Jag satt och skrattade rejält när jag läste dessa brev hemma hos henne. Vi var många tjejer som skrev till varandra. Det här brevet var ganska lindrigt ändå. Dom andra handlade nästan bara om kärleksproblem ;)

Det här är ett exempel på att det var bättre förr när vi inte hade några mobiler utan fick skriva brev till varandra. Mycket mer personligt och fint :)
 
Jag kom på nu att jag har ett helt block som ligger i lägenheten i Gävle där vi (5-6 tjejer) skrev till varandra när vi hade börjat i gymnaiset. Då var det hårdare ord som gällde än brevet ovanför. Haha det blocket är heligt! Jag måste lägga beslag på det och ta hem det till Stockholm och läsa igenom. Kommer säkert fälla en och annan tår när jag tänker tillbaka på så himla roligt vi har haft i ungdomen.
 
Ikväll ska jag ut och äta med Emilia och Josefina i Vasastan. Imorgon ska jag till Tele2 Arena och kolla DIF-IFK Göteborg. Totalt ointressanta lag men kul att kolla live i alla fall.
 
Kram kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela