missmk

Live your life before someone else does

Bilder från resan

Publicerad 2013-09-10 13:38:00 i Allmänt,

Nu är jag utvilad och människa igen! Det har varit några intensiva dagar här från i lördags och fram tills idag. Vi avslutade resan med shopping (det regnade ju hela jäkla dagen där nere i lördags). Vi fick lite panik när vi på köpcentrumet såg att klockan var 21. Vi skulle ju gå upp kl 3 på natten och åka till flygplatsen. Vi åkte hem och åt på Restaurang Madrid som låg precis där vi bodde. Fantastisk restaurang med supersnälla servitörer. Den ena kunde svenska då han är gift med en svensk kvinna. Vi åt där säkert fyra gånger under resan.

Sen gick vi hem och sen skulle några dagar framöver bestå av sömnrubbningar. Jag sov dock hela vägen hem på planet. Sååå skönt!!! Man är ingen ungdom längre så jag känner verkligen hur kroppen tog stryk efter att vi hade varit ute och firat Sveriges seger i fredags. När vi gick ut från en bar vi var på i fredags så var kl 06.30 på morgonen och då hade dom inte stängt än! Haha. Men då var det dags för oss att åka hem. Det konstiga är dock att jag mådde väldigt bra undertiden jag var där nere.
 
Spanjorerna äter ju middag runt 22 på kvällen och det gjorde även vi. Ibland åt vi middag 22.30 till och med. Inte konstigt att deras utesätllen stänger 7 på morgonen när dom gör allt mycket senare än i Sverige. Jag ska börja köra med det här hemma också. Jag har tidigare hört från "experter" att man inte ska äta mat efter kl 18 på kvällen för det är inte bra för våra kroppar. Fast hur tänkte dom då??
 
Spanjorer är det folket som lever längst och som mår som allra bäst tack vare deras livsstil. Nej jag tror på att äta middag så sent som möjligt. Då förbränner man mer när man sover också. Sen håller dom sig firska genom att äta aioli varje kväll också. Vi fick in bröd och ailoi med typ 20 kg vitlök i inför varje måltid. Vi luktade inte så gott under resan nej. ;)
 
Oförglömlig resa med fina tjejer!
 
 
På vägen dit.
 
 
Jag brukar aldrig bli åksjuk. Har aldrig tidigare haft problem med en flygning men resan på vägen ner var under all kritik. Jag och Emilia mådde jätteilla. Det var väldigt nära på att jag höll på spy precis när vi landande. Det var värre än en berg- och dalbana och jag fattar inte vad piloten höll på med. Tur i alla fall att jag hade lite sprit nära till hands som kunde lindra smärtan en aning. :)
 
 
Livet!!
 

På den här gatan bodde vi. Vi kallade den för "svenskgatan" då det bodde många fler svenskar här. Bredvid oss bodde två supergulliga svenska tanter. Dom var så fantastiskt trevliga!
 
 
 
Josse.
 
 
På den här lilla gatan, alldeles i närheten av där vi bodde, låg Restaurang Madrid.
 
 
Emilia är utbildad hårstylist och jobbar just nu som make-up artist. Så man var i goda händer när vi skulle gå ut och äta på kvällarna. :) Här har hon nyss lockat mitt hår. Ovant då jag alltid har platt annars.
 
 
 
 
 
Fina Josse!
 
 
 
 
 
 
Den här restaurangen var så jäkla bra! Den låg inne i köpcentrumet. Det var en sittande buffé. Servitörerna kom och fyllde på med alla möjliga kötträtter direkt från ett spett som precis hade grillats. Vi fick korv, olika kycklingar, oxfilé, fläskfilé, revbensspjäll och mycket mer. Vi åt så vi höll på svimma. Vi satt där i nästan tre timmar. Supergott!!!
 
 
 
 
 
 
Vi köpte massor med smink från det italienska märket Kiko. Jättebilligt! Jag ÄLSKAR den nya ljusblå ögonskuggan som jag köpte och som jag har på mig på bilderna.
 
 
 
En spansk kvinna lärde oss en dans inne på Niki Beach. :) Det var superkul! Alla på hela stället började dansa likadant sen. Jättehäftigt! :)
 
 
Jag fick blommor av en svensk blyg 20 årig kille från Göteborg. Så himla söt!!! Hade jag inte varit 7 år äldre så hade jag kunnat dejta honom hehe. Jag kände mig mer som en storasyster till honom där nere. :)
 
 
 
 
 
 
 
Jag och Emilia på väg till baren som stängde kl 7,
 
 
Fick syn på en liten besökare utanför vår dörr när vi skulle åka till flygplatsen. Så söt! Jag älskar katter. Men vågade inte klappa dom uti fall att dom var sjuka eller så.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela