missmk

Live your life before someone else does

En krönika

Publicerad 2013-09-11 01:17:42 i Allmänt,

 
Skrivandet har legat på is ett tag nu då jag har varit tvungen att ta tag i andra viktigare saker i livet. Men ibland får jag mina infall. Jag skrev ihop denna krönika nyss och den kommer publiceras på en webbsida imorgon. Ni får se den imorgon eller på torsdag. :)
 
Den handlar i alla fall om detta otroliga daltande med svenska barn och att det är totalt tvärtom i andra länder. Jag jämför till exempel med Spanien där jag just har iakttagit hur barn växer upp i andra kulturer. Sverige är det land i världen där det daltas mest med barnen och där föräldrarna är som mest överbeskyddande.  Detta kan vara direkt farligt då barnen bland annat riskerar att drabbas av kroniska depressioner när dem blir vuxna.
 
Nu ska jag sova.

Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela