missmk

Live your life before someone else does

Förbereder mig på rättegång

Publicerad 2013-09-27 11:07:00 i Allmänt,

Hej kära ni!
 
Det är inte bara en dans på rosor i livet men oj vad man utvecklas av allt man är med om. Jag håller på förbereder mig lite smått på en eventuell rättegång. Jag har hamnat i en tvist med min före detta arbetsgivare på hotellet jag jobbade på.
 
Jag har nyss varit i kontakt med min jurist som verkar superbra. Han har förberett mig på eventuell rättegång nu om inte min ex-arbetsgivare ger sig. Jag har precis skickat uppgifter om mitt förra jobb till min jurist och han kommer nu granska förra chefen och gå vidare med detta. Det känns så bra!!!!
 
Jag kan ju berätta vad som har hänt. Jag har fått skulden för inbrottet som skedde där för några månader sedan och ex-chefen har hållit inne med pengar (ganska stor summa pengar dessutom) som jag ska ha men som han istället drog av för skadan vid inbrottet.
Jag hade mitt personalkort inlåst i mitt skåp. Tjuven bröt upp skåpet och jag fick skulden för det. Jag hade förstått att jag hade fått skulden om jag personligen hade givit kortet till tjuven men nu var det inlåst bakom TVÅ dörrar men nej då ska jag såklart få skulden för det ändå.
 
Jag brukar inte bli så arg för saker och ting men det här är mer än lovligt och så jävla olagligt att det inte är klokt. Jag skickade ett mail till min förra chef om detta men han hör ju såklart inte av sig. TUR att det finns jurister/advokater som står bakom en!!!!! Min jurist tyckte att jag skulle polisanmäla också även fast polisen inte kommer gå vidare med detta men det kanske är bra att företaget får en polisanmälan på sig, jag vet inte.
 
Konstigt va hur en "seriös" arbetsgivare kan agera på det här sättet. Och att han tror att han ska komma undan är patetiskt.
 
Jag inser själv att jag inte kan hänga ut namnet på hotellet för då skulle väl den mindre kompetenta ex-chefen kunna anmäla mig för förtal eller nåt, därför tog jag bort namnet. Men fasiken vad arg jag är! Har faktiskt aldrig varit så här arg i hela mitt liv.
 
Nu ska jag träffa Jacqueline snart och sen iväg och jobba.
 
Ha en bra dag!
 
Kram

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2013-09-27 11:21:57

hahah vilken idiot! jag håller mig borta därifrån. min polare har bott där en gång genom hans jobb men det var första och sista gången sa han.. verkade vara rätt skabbigt och så. lycka till, det där vinner du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela