missmk

Live your life before someone else does

Idag har jag tydligen haft spenderarbyxorna på mig!

Publicerad 2013-09-29 16:32:00 i Allmänt,

Jag åkte till söder idag för att lämna in min telefon för lagning av skärmen. Ja jag vet att det är typ 10:e gången jag är där. Ska fråga om klippkort nästa gång. Men dom hade stängt idag. Tydligen hade alla butiker i hela stan som lagar iphoneskärmar stängt idag. Bor jag i Sveriges största eller minsta stad som inte har öppet på en söndag? Arg!
 
  
Inget att göra åt. Jag fortsatte bort till Globen och gick omkring där. Det är den delen i Stockholm där jag trivs som allra bäst - i sportkvarteren. Vet inte varför jag känner mig så hemma och varför jag trivs så bra på just dessa ställen.
Förmodligen för att delar av min uppväxt har präglats utav sport och kompisar som ägnat sig åt sport. Det ända negativa med detta område är Difbutiken. Tycker personalen ska slänga dessa grejor och ersätta med Brynäsprylar istället. ;)
 
 
Sen åkte jag till Kungsträdgården och förälskade mig i denna superfina skjorta inne på Zara. Den fick snällt följa med mig hem. :) Köpte även en snygg kappa, en cardigan och en snygg stickad t-shirt där inne. Hejdå pengar!
 
 Inte nog med det så var jag "tvungen" att gå in på NK och köpa en superskön och fin tröja. Den har bara funnits i USA hittills men kom till Sverige för någon vecka sedan. Jag törs inte visa den eller skriva vad den kostade för då tror ni jag har förlorat förståendet fullständigt. :)
 
Jag har gått emot mina egna principer att jag ALDRIG någonsin ska köpa ett dyrt plagg i hela mitt liv och har alltid sett ner på folk som lägger ut tusentals kronor på lite tyg. Nu har jag gjort samma sak själv. Jag föraktar mig själv för att jag la ut så mycket pengar på en helt vanlig tröja. Jag som inte alls gillar att shoppa egentligen men den här tröjan är speciell så är det bara. För det är en tjej jag känner som har designat den så jag ville sponsra henne för hon är helt fantastisk! Men framöver så är det best of budget som gäller. Haha.
 
Tog en sväng runt Grand Hotel. Mysigt och fint. Jag är ju aldrig i dessa områden annars så kul att se denna sida av stan ibland också.
 
 
Nya jackan! :) Så fin och skön. Jag fick ju skicka tillbaka kappan från H&M då den inte satt som jag ville att den skulle sitta hehe.
 
Nu ska jag nästan gå och lägga mig snart känns det som. Ska gå upp 03.45 imorn bitti. Jobbar 6-11.15 på Bromma Airport ;) sen ska jag hem och plugga.
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madde

Namn: Madde Bor: Stockholm Från Gävle Gör: Studerar journalistik Kontakt: [email protected] Instagram: mkarlsson86

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela